Gʻazal shaydosiman mavzusida insho

0
194K
Fan va ta'lim 0 18
Gʻazal haqida maʼlumot bersangiz

18 ta javob

0
0
g'azal arabcha ayollarga muhabbat ma'nosini bildiradi. boshlanishi matla oxirgi misra maqta deyiladi
Gʻazal soʻzi arabchadan olingan boʻlib,ayollarga xushomad maʼnosini bildiradi.
+1
1

"Men g'azal shaydosiman" mavzusida murakkab rejali insho

Reja:
I. Kirish. Mumtoz adabiyotning lirik namoyondasi 
II. Asosiy qism:
    1)Tabiat go'zalligiga oshufta lirik qahramon g'azaliga tavsif
    2)G'azal jozibasiga oshufta ko'ngil
III. Xulosa. Furqat g'azallari nafis hayotimizning bir qismi

Mumtoz adabiyotimizning lirik namoyondasi hisoblangan Zokirjon Xolmuhammad o'g'li Furqat o'zining ijodi bilan butun adabiyotni boyitgan. Hamma adabiyot vakillari qalbiga kirib borgan "Mantiq ut-tayr"ni bolalik chog'ida yod olgan. Furqat juda ham izlanuvchan va tirishqoq xarakter egasi hisoblanadi. Shoir keng ko'lamli ijod namoyondasidir. Furqat o'z ijodi davomida tesha tegmagan gaplardan foydalangan holda bir qancha g'azallar yozadi. Shular jumlasiga "Fasli nablvbahor o'ldi, ketibon zimistonlar" g'azalini kiritsak bo'ladi. Bu g'azalda Furqat jonli tabiatni yanada jonli va shukhbaxsh qilib yozadi. Bu g'azalni o'qigan inson har bir baytdan keyin hayolan tabiat qo'yniga yo'l oladi va yuzigavbiroz tabassum hadya etadi.

G'azalga nazar tashlaydigan bo'lsak, shoir g'azalning birinchi baytida umr oqar daryo ertaga bormizmi yo'qmizmi yolg'iz Allohga ayon. Bu dunyo Allohdan Allohgacha bo'lgan sayohatvekanligini e'tirof etmoqda va hozirgi tiriklik chog'imizda do'stlar bilan birgalikda vaqtimizni o'tkazishimiz kerakligini aytilmoqda. Keyingi misralarda tabiatimizning ertalabki tongini jonlantirgan. Shoir aytadiki bir kun saharlab uyg'ondim va dunyoga nur taratuvchini osmonga ko'tarilishini zavq ila kuzatdim. Qushlarning sayrashi-yu maysalarning sokin holda oh tortishi qaysidir ma'noda inson qalbidagi muzlarni eritishga qodir. Har bir davrda bo'lgani kabi o'sha davrlarda ham yaxshilarning azoblanishi yomonlarning esa shodon bo'lib yashashini shoir g'azalning so'nggi misralarida tasvirlagan.

Men bu g'azalni o'qish bilan birgalikda uqib ham oldim. Bu g'azalning har bir misrasini o'qiganimda hayolimda daryo suvining shovqini-yu qushlarning chug'ir-chug'iri gavdalana boshlaydi. Hayotimizning qaysi boahi qaysi qismi esa oxiri ekanini anglolmaydigan zamonimizda umrimizni yaqinlarimiz bilan o'tkazishimiz maqsadga muvofiqdir. G'azalda tabiatimizning so'lim go'shalari naqadar g'ayritabiiy ekanligi yaqqol o'z aksini topgan.

Furqatning g'azallari biz o'quvchilarga balki jamiiyki insoniyat qalbida iz qoldirgan. Furqatning g'azallarida vaqtimizni behuda sarflamasdan unumatli qilib o'tkazishimiz ta'kidlangan. Umrimiz tezda o'tib ketadi biz bu hayotdan ketamix bu hayotda shunchaki mehmonmiz. Shunchaki yashamasdan hayotda yaxshi bir iz qoldirib ketishimizni nafaqat Furqat balki barcha ajdodlarimiz buni shiorga aylantirishimiz kerakligini o'z asarlarida bayon etgan.

Zòr faqat imloviy xatolar bor ekan
Yaxshi zór ekan
Daxshat gap yoʻq
Furqat gʻazallari boʻyicha murakkab rejali insho kerak
Yahshi yozilgan ekan lekin abadiy suzlari kup kop ekan
0
0
nodiraning eshit
Iltimos A Navoiy gazallariga insho tuzib beringlar
@Anonim hop
Ok
Insho yaxshi chiqqan
Nodira.men yoqtirgan gazal
Insho ajoyib chiqibdi rahmat ,omaddd
0
0
Alisher Navoiy gʻazal shaydosi man Insho va  Kirish Asosiy qisim Xilosa
inshoga gap yo'q zo'r omad
Rahmat zo'r bo'ti
@Anonim  ogahiy gazalariga gazal shaydosimanga
insho tuzbering
@Anonim
Rahmat zur chiqibdi
0
0
Navruz gʻazali
0
0
Ogahiyni Ustina g'azali
Fasli nabahor õldi ketibon zimistonlar
@Anonim Wu g'azalga inwo yuqmi?
0
0
FURQAT FASLIN BAHOR KELDI
0
0
gazal sheriyatdagi eng muhim lirik janr hisoblanadi
G‘azai shaydosiman mavzusiga insho tuzib bering iltimos
0
0
Ustina radifli gazali
0
0
Gʻazal (arabcha — oshiqona soʻz, ishq izhor etish, ayollarni madh etish) — Sharq adabiyotida eng keng tarqalgan lirik janr ʻʻGʻazal’’ atamasi dastlab VIII—IX asrlarda arab sheʼriyatida paydo boʻlgan. Soʻng Oʻrta Osiyo va Sharq xalqlari adabiyotlariga oʻtib, X asrda forsiy adabiyotga, XIV asr boshlarida turkiy adabiyotga kirib kelgan. Hajmi 3 baytdan 19 baytgacha qilib belgilangan. Lekin 21, hatto 27 baytli gʻazal namunasi ham uchraydi.

 

Gʻazal aa, ba, va, ga, da va h.k. tarzda qofiyalanadi, boshdan-oxir bir xil vaznda yoziladi. Ilk bayti matlaʼyoki mabdaʼ, oxirgisi maqtaʼdeb ataladi. Agar ikkinchi baytning misralari ham oʻzaro qofiyalansa, zebi matlaʼ yoki husni matlaʼ deyiladi. Gʻazalning paydo boʻlishi va rivojlanishi musiqa sanʼati bilan chambarchas bogʻliq. Dastlab Gʻazalga taxallus qoʻyilmagan, bu keyinchalik anʼanaga aylangan.

 

Gʻazal dastlab ishqiy mavzuda yozilgan boʻlsa-da, keyinchalik uning mavzu doirasi kengayib bordi hamda ijtimoiy-siyosiy, falsafiy-axloqiy, mavʼiza (pandnasihat) va hajviy gʻazallar yuzaga keldi. Gʻazal tuzilishiga koʻra 4 mustaqil turga ajraladi: mustaqil baytlardan tuzilgan (parokanda) gʻazal; yakpora gʻazal; voqeaband gʻazal; musalsal gʻazal. Maʼno jihatidan esa orifona, oshiqona va rindona gʻazallarga boʻlinadi.

 

Fors soʻz sanʼatida gʻazal dastlab Rudakiy ijodida uchrasa-da, Saʼdiy ijodida u toʻla shakllanib, sheʼriyatning asosiy janrlaridan biriga aylandi, keyin Hofiz uni yuksak darajaga koʻtardi: u oʻzigacha tasavvufiy va dunyoviy yoʻnalishda rivojlanib kelgan gʻazalchilikni oʻzaro omuxta qildi. Xusrav Dehlaviy, Kamoliddin Isfahoniy, Farididdin Attor, Jaloliddin Rumiy, Xoju Kirmoniy, Salmon Sovajiy, Abdurahmon Jomiy, Mirzo Abdulqodir Bedil kabi shoirlar gʻazal taraqqiyotida katta rol oʻynaganlar.

O'xshash savollar

...